Higiena stomatologiczna

Higienizacja jamy ustnej to podstawy zabieg przed rozpoczęciem każdego leczenia stomatologicznego. Higienistki w klinikach Komplet, nauczą Państwa jak prawidłowo dbać jamę ustną w warunkach domowych, zasugerują właściwe nawyki żywieniowe oraz zaproponują konkretne rozwiązania.

Dbanie o właściwą higienę jamy ustnej to również uczęszczanie na regularnewizyty kontrolne do higienistki, raz na pół roku. Celem takiej częstotliwości wizyt jest rozpoznanie i jak najszybsze usunięcie czynników zapalnych, takich jak kamień poddziąsłowy. Zabieg ten nosi nazwę skalingu i jest podstawową formą klinicznej profilaktyki chorób przyzębia.

Oprócz skalingu innym często wykonywanym zabiegiem higienizacyjnym jest piaskowanie. Jest to zabieg usuwania osadu nazębnego, który osiada na zębach m.in. jako skutek nadmiernego spożycia kawy i herbaty przez pacjentów.

Dlaczego usuwanie kamienia i osadu nazębnego jest tak ważne?

Oprócz efektu estetycznego zabiegi skalingu i piaskowania zapobiegają powstawaniu stanów zapalnych przyzębia, które mogą skutkować odsłonięciem korzeni zębowych/implantów, co ostatecznie może doprowadzić do wypadnięcia zęba/implantu. Choroba przyzębia, przyczynia się również do wzrostu ryzyka zapadalności, na choroby układu sercowo-naczyniowego, oddechowego i cukrzycy.

W trosce o najwyższy komfort pacjenta zabiegi higienizacyjne w naszych klinikach wykonywane są urządzeniem AIRFLOW® Prophylaxis Master, wyprodukowanym przez
Szwajcarską firmę EMS. Jest to innowacyjny sprzęt umożliwiający niezwykle skuteczną walkę z kamieniem i płytką nazębną w jamie ustnej pacjenta. AIRFLOW ONE spełnia najnowsze światowe standardy, dotyczące profilaktyki chorób przyzębia, nazywane w skrócie GBT (Guided Biofilm Therapy).

Dlaczego AIRFLOW ONE jest wyjątkowe na tle klasycznych piaskarek i skalerów?

Air-Flow PLUS to piasek aż C Z T E R O K R O T N I E mniejszy, bo mający zaledwie 14 mikronów. Tym samym zabieg staje się efektywniejszy i delikatniejszy dla pacjenta. Narzędzie jest znacznie cichsze i nie wytwarza „chmury” pyłu, który dotychczas nieznośnie osadzał się na twarzy i ubraniach pacje

Serdecznie zapraszamy na wizyty!