Jak pozbyć się nieświeżego oddechu?

nieświezy oddech

Regularna higiena jamy ustnej jest bardzo ważna zarówno dla zdrowia zębów, jak i zdrowia. Higiena jamy ustnej wymaga skupienia się na trzech kluczowych obszarach jamy ustnej: zębach, dziąsłach i języku. Ważne jest, aby szczotkować i nitkować zęby co najmniej dwa razy dziennie.

• Upewnij się, że myjesz zęby po jedzeniu. Jeśli pracujesz poza domem, weź ze sobą szczoteczkę do zębów, aby móc myć zęby po zjedzeniu lunchu.

• Musisz używać nici dentystycznej przynajmniej raz dziennie, może częściej. Nici dentystyczne pomagają usunąć resztki jedzenia, które utknęły w zębach. Pomaga również usunąć płytkę nazębną. Bardzo ważne jest, aby pozbyć się wszelkiej płytki nazębnej, która znajduje się na zębach, ponieważ może ona powodować nie tylko choroby przyzębia, ale także choroby serca i inne dolegliwości serca.

• Choć może to zabrzmieć dziwnie, mycie zębów może usunąć martwe komórki z języka. Działa również w celu usunięcia wszelkich resztek jedzenia i bakterii. Aby to zrobić, użyj szczoteczki do zębów z miękkim włosiem lub skrobaczki do języka.

Cofnij się jak najdalej do ust. Spróbuj bez krztuszenia się. Przekonasz się, że większość bakterii osadza się z tyłu.

• Jeśli nosisz protezy, upewnij się, że je dokładnie wyczyściłeś. Powinny być czyszczone przynajmniej raz dziennie.

• Gdy myjesz zęby, używaj szczoteczki z małym włosiem. Wymieniaj szczoteczkę do zębów przynajmniej co cztery miesiące.

• Regularnie odwiedzaj swojego dentystę. Powinieneś mieć czyszczone i sprawdzane zęby lub protezy dwa razy w roku, jeśli nie częściej.

• Jeśli masz ubytki, umów się na wizytę u dentysty w celu ich uzupełnienia. Ubytki są również otworem, przez który mogą wnikać bakterie, co z kolei może powodować nieświeży oddech.

• Po zjedzeniu śniadania użyj szczupaka wodnego, aby oczyścić usta, a także pozbądź się wszelkich pozostawionych resztek jedzenia.

• Po zjedzeniu posiłku wypłucz wodę w ustach. Będziesz mógł pozbyć się niektórych cząstek jedzenia, które utkwiły w twoich zębach. Stosując roztwór zmieszany z wodą można również leczyć choroby przyzębia.

• Możesz również użyć naturalnych środków do higieny jamy ustnej, aby pozbyć się nieświeżego oddechu. Używanie sody oczyszczonej i wody utlenionej może zdziałać cuda. Jeśli naprawdę chcesz zdezynfekować usta, użyj naturalnego środka, dodając trochę antyseptycznego olejku z drzewa lub olejku eukaliptusowego.

Chcesz tylko dodać trochę oleju na szczoteczkę do zębów. Możesz również udać się do sklepu ze zdrową żywnością, aby uzyskać naturalne środki zaradcze w postaci pasty do zębów.

• Aby zdezynfekować szczoteczkę do zębów, umieść ją w pojemniku z nadtlenkiem wodoru, aby szczoteczka była wolna od bakterii. Kiedy będziesz gotowy do mycia zębów, bardzo dobrze wypłucz szczoteczkę.

• Pracuj, aby usta były wolne od resztek jedzenia, zwłaszcza tych, które utknęły w zębach i okolicach kieszeni. Staraj się nie wyrabiać sobie nawyku spożywania pikantnych potraw, które zawierają cebulę i czosnek.

• Włóż do ust małą porcję świeżej pietruszki lub małą miętę (bez cukru). Możesz zauważyć poprawę oddechu.

• Pij dużo wody, aby utrzymać wilgoć w jamie ustnej. Ślinę można również wytworzyć żując gumę bez cukru lub cukierki. Jeśli Twoje usta są zawsze suche, możesz otrzymać receptę na preparat ze sztucznej śliny lub receptę doustną, która wytwarza ślinę w ustach.

• Ludzie używają skrobaczek do języka, aby pozbyć się nieświeżego oddechu. Można je kupić w aptekach i mają różne kształty i rozmiary. Skrobak znajduje się z tyłu języka. Język i zgarniacz są kupowane do przodu. Można to powtarzać tyle razy, ile potrzeba.