Plusy i minusy zastępowania brakujących zębów implantem

brak zęba

Najnowszą technologią w wymianie zębów jest implant zęba. Implanty zębów to urządzenia, które zastępują utracone zęby poprzez zakotwiczenie ich w kości szczęki. Implanty wykonane są z tytanu, który jest materiałem, który nasz organizm może zaakceptować i nie wywoła żadnych negatywnych reakcji. Dwa rodzaje implantów to implanty śródkostne (przymocowane do wnętrza kości) i cementowe (połączone z wierzchołkiem kości). Implanty śródkostne wymagają mniej wiercenia, podczas gdy implanty cementowane pozostają na stałe.
Istnieje wiele zalet i wad posiadania implantu w przypadku brakujących zębów, ale jedną z głównych zalet jest to, że wyglądają naturalnie, gdy są prawidłowo umieszczone w jamie ustnej. Implanty zapewniają pacjentom trwałe rozwiązanie braków zębowych bez aparatów ortodontycznych i protez. Implanty mogą być umieszczane w prawie każdej sytuacji.

Implanty zębów są realną opcją zastępowania brakujących zębów
Wykonane są z tytanu, który jest znanym materiałem do operacji implantologicznych. Mają zdolność przywracania wyglądu Twojego uśmiechu, sprawiając, że wyglądasz o lata młodziej. Implanty zębów są realną opcją uzupełnienia brakujących zębów. Wykonane są z tytanu, który jest znanym materiałem. Tytan to najlepszy wybór na implanty, ponieważ jest to pierwiastek, który nie jest wchłaniany przez organizm i można go całkowicie usunąć.

Pierwszy implant zęba wszczepił dr Dunn w Anglii w 1961 roku. Tytanu nie użyto jako metalu, lecz złoto ze względu na jego plastyczność i lekkość, co ułatwiało wszczepianie go w kość szczęki, a także dokonywanie korekt w razie potrzeby . W 1965 r. dr. Brown i Baxter z Filadelfii zdecydowali się użyć tytanu jako metalu bazowego do konstrukcji implantu zęba, ponieważ odkryli, że ma on znacznie lepsze właściwości wytrzymałościowe niż złoto, srebro, miedź czy ołów. To odkrycie na zawsze zmieniło stomatologię i teraz wszystkie implanty zębów.

Jak działają implanty zębów – czy są bezpieczne?
Implanty dentystyczne to tytanowe pręty, które są chirurgicznie umieszczane w kości szczęki i stanowią realistyczne uzupełnienie brakujących zębów. Metal implantu jest zaprojektowany tak, aby stapiał się z kością, a także jest pokryty warstwą tworzywa sztucznego.

Implant dentystyczny działa poprzez zapewnienie podstawy pod wszczepienie sztucznych zębów. Te sztuczne zęby mogą mieć postać protez lub sztucznych zębów. Do zabezpieczenia protez w miejscu można również użyć sztucznych aparatów, zwanych retencjami.

Implanty dentystyczne są na ogół bezpieczne w użyciu, o ile pacjenci mają wcześniej badanie jamy ustnej, nie mają stanu, który mógłby zwiększyć ryzyko powikłań i nie mają żadnych chorób związanych ze stylem życia, które mogą zwiększać ryzyko powikłań.

Implant zęba jest chirurgicznie umieszczany w kości szczęki, gdzie łączy się z kością i zostaje przymocowany do więzadła korzeniowego zęba, które łączy go z sąsiednim zdrowym zębodołem. Wskaźnik sukcesu tego leczenia wynosi 95%. Zabieg ten można wykonać w ciągu jednego dnia, a pacjenci będą mogli normalnie jeść zaraz po zabiegu bez obawy zakrztuszenia się pokarmem, ponieważ po zabiegu nie ma potrzeby stosowania specjalnej diety ani płynnych suplementów.