Zdrowe zęby i dziąsła

zdrowe zęby i dziąsła

Higiena jamy ustnej w dużym skrócie polega na robieniu wszystkiego by nasze zęby oraz dziąsła wyglądały zdrowo oraz na tym by ich zapach był naturalny i przyjemny. Dentysta Warszawa swoim pacjentom ma do przekazania kilka rad, które pozwolą jeszcze lepiej dbać o higienę swojej jamy ustnej.

Objawy

O higienie możemy mówić w przypadku, gdy nasze zęby są czyste i nie zawierają żadnych resztek pokarmowych. Dziąsła w takiej sytuacji mają naturalny, różowy kolor. Jeżeli są zdrowe podczas mycia nigdy nie dochodzi do krwawienia z nich. O dbaniu o własne zęby można mówić również wtedy, gdy nieświeży oddech jest zjawiskiem przypadkowym, który utrzymuje się przez krótki okres. Jeżeli jeden z tych objawów utrzymuje się przez dłuższy czas konieczne jest skonsultowanie się ze specjalistą. Nie należy w takim wypadku pod żadnym pozorem zwlekać z wizytą w gabinet dentystyczny, gdyż nie leczenie takich dolegliwości może doprowadzić do znacznie poważniejszych powikłań. Dentysta w szczecinie może nam bardzo pomóc. W jego obowiązku znajduje się nawet przekazanie pacjentowi wszystkich niezbędnych informacji na temat zasad odpowiedniej higieny jamy ustnej. Jego cenne wskazówki na pewno przyniosą dobry efekt.

Codzienna profilaktyka

Z pewnością każdy stomatolog doskonale wie jakie postępowanie zalicza się do właściwiej higieny jamy ustnej. Chodzi o codzienną, konsekutywną profilaktykę w postaci szczotkowania oraz nitkowania zębów. Te czynności pozwalają na zapobieganie problemów. Jest to tańsza forma leczenia i na pewno mniej bolesna. Jeżeli nie lubimy wizyt u stomatologów lepiej zadbać o stan swoich zębów zawczasu. By nie obawiać się wizyt u stomatologów konieczne jest mycie zębów przynajmniej dwa razy dziennie. Codziennie trzeba używać także nici dentystycznej.

Odpowiednia dieta

Oprócz tego bardzo ważne jest przestrzeganie pełnowartościowej diety oraz ograniczenie dodatkowych posiłków występujących pod postacią przekąsek. Ważne jest również to jakimi środkami dbamy o higienę naszej jamy ustnej. Najlepsze są te pasty do zębów, które zawierają spore ilości fluoru, który jest najbardziej pomocy w walce ze wszelkiego rodzaju zagrożeniami. Szczególne zadanie mają tutaj rodzice na barkach których spoczywa obowiązek zaznajomienia dziecka ze wszystkimi regułami, które sprawią, że ich uśmiech zawsze będzie piękne a zęby zdrowe przez długie lata. Edukacja dziecka od najwcześniejszych lat może mu przynieść sporo korzyści oraz zaoszczędzenie nerwów związanych z wizytami u stomatologa, które dzieciom kojarzą się jednoznacznie z bólem oraz odgłosem borowanych zębów.