Dlaczego należy chodzić regularnie do dentysty?

wizyta u dentysty

Na pewno wiesz doskonale o tym, do czego potrafi doprowadzić nawet taki zwykły, z pozoru nienasilony ból zęba. W ciągu kilku godzin, czasem kilku dni dochodzi do jego nagłej intensyfikacji, a ból staje się tak silny, że nie pozwala ci ani pracować, ani zajmować się domem, ani nawet spokojnie siedzieć czy leżeć, bo po prostu nie da się go wytrzymać. To właśnie w takiej sytuacji decydujesz się odwiedzić w końcu gabinet stomatologiczny, mimo iż powinieneś to zrobić znacznie wcześniej. Pamiętaj, że łatwiej i taniej jest zapobiegać chorobom zębów niżeli potem płacić za ich skomplikowane leczenie. Regularne kontrole zapewnią ci spokój ducha. Nawet jeśli w tym momencie nie jesteś w stanie tak do nich podejść.

Ból zęba jest jedną z najmniej przyjemnych dolegliwości bólowych. Ból głowy czy ból brzucha można jakoś przetrwać i nawet na siłę o nim zapomnieć, ale gdy boli ząb, myśli się o tym zębie dosłownie non stop i traci się ochotę dosłownie na cokolwiek. Tym okrutnym przypadłościom da się jednak zapobiec. Jeżeli nie chcesz, by intensywne bóle budziły cię w ciągu nocy, zmuszały cię do brania wolnego w pracy i były przyczyną odwoływania różnych planów, zadbaj o to, by twój dentysta dokonał przeglądu twoich zębów przynajmniej raz do roku. Jeżeli natomiast wiesz o tym, że twoje zęby są stosunkowo słabe i często miewasz z nimi różne problemy, takie wizyty powinieneś odbywać nieco częściej, czyli np. raz na pół roku. Konsekwencje drobnych z pozoru problemów potrafią być bardzo poważne. Nawet niewyleczona próchnica potrafi doprowadzić do totalnego zepsucia całego zęba albo i rozwinięcia się pewnych chorób dziąseł.

Powyższe argumenty powinny przekonać cię do tego, że ten raz do roku czy raz na pół roku warto zadziałać pomimo odczuwanego lęku i zapisać się na wizytę kontrolną do stomatologa. Dobry profesjonalny dentysta na pewno będzie robić wszystko w taki sposób, by nie sprawić ci żadnego bólu, a wręcz pokazać ci, że wizyty dentystyczne mogą być w pełni komfortowe – i dla twojego ciała, i dla twojej psychiki.