Implanty zębowe

implanty zębowe

Dbanie o zdrowe zęby jest niezwykle ważne, dlatego też Polacy coraz chętniej odwiedzają dobre gabinety stomatologiczne. Pacjenci najczęściej zgłaszają się po to, by wyleczyć zęby, wykonać zabieg wybielania, usunąć ząb albo wykonać zabieg piaskowania. Wielu pacjentów ma także problem z brakami zębowymi. Obecnie lekarze stomatolodzy w takiej sytuacji polecają przede wszystkim implanty.

Czym są implanty zębowe?

Każdy pacjent, który ma braki w uzębieniu powinien postarać się jak najszybciej z takim problemem zgłosić do stomatologa. Jeśli się to zaniedba zęby sąsiednie mogą ulec rozchwianiu a nawet utracie. Implanty zębowe to rozwiązanie nowoczesne i bardzo skuteczne. Mają one najczęściej postać tytanowej śruby, która wkręcana jest w kość. Następnie gdy już zrośnie się z kością może stanowić bazę do umieszczenia korony sztucznego zęba. Zanim jednak tak się stanie, zwykle mija kilka miesięcy i na ten czas umieszcza się koronę zęba tymczasową. Implanty to rozwiązanie stabilne i trwałe. Warto wiedzieć, że z pomocą implantu można wstawić nie tylko pojedynczy ząb ale także dwa sąsiednie.

Co robi lekarz przed wszczepieniem implantu zębowego?

Implanty to rozwiązanie bardzo dobre, jednak ich przygotowanie wymaga trochę czasu. Najpierw chirurg szczękowo-twarzowy musi przeprowadzić badanie kliniczne oraz sprawdzić czy nie ma przeciwwskazań do wszczepienia implantu. Najważniejsze przeciwwskazania to czynna choroba nowotworowa, choroby układu krzepnięcia oraz przyjmowanie określonych leków przez chorych na osteoporozę. Nie wszczepia się implantów także osobom poniżej 21 lat, gdyż tkanki kostne są u nich jeszcze niedostatecznie rozwinięte. Jeśli lekarz stwierdzi, że u danego pacjenta można wszczepić implant to w kolejnym kroku wykona badanie tomografii komputerowej.

Czy zabieg wszczepienia implantu będzie bolesny?

Pacjenci przychodzący do gabinetu stomatologicznego nie muszą się obawiać, gdyż obecnie stosowane są bardzo dobre i skuteczne systemy znieczulające. Jeśli zachodzi taka potrzeba można również ten zabieg wykonać w znieczuleniu ogólnym. Wszczepienie implantu wykonuje się wykorzystując mikroskop, dzięki czemu można zrobić to precyzyjnie i szybko. Zwykle nie trwa to dłużej jak pół godziny. Warto pamiętać również o tym, że jest to rozwiązanie trwałe, bo implanty z reguły wystarczają do końca życia.